HTML

SUPPPPPPPERBOWL

2007.02.05. 13:46 galffycsaba

Tegnap volt a "nemhivatalos" amerikai nemzeti ünnep, a Superbowl, az amerikai "football" "világbajnoki döntője". Azért a sok idézőjel, mert az ameikaiaknál minden egy kicsit másképp értődik. Például a "félidőben" sugárzott reklámok (allright... négy negyed van... de negyedidő hülyén hangzik). A nézők száma egészen elképesztő: a felmérések szerint 130-140.000.000 (direkt írtam ki számokkal) amerikai néz bele a műsorba, ezek 60-70%-a végig is nézi. Világszinten csak a Bajnokok Ligája döntő előzi meg.

Szóval... nemhivatalos források szerint két és fél millió dollár egy 30 másodperces reklámklip költsége. Ennyi pénzért különleges reklámok mennek, sokuk csak itt, csak egyszer. Igazán emlékezetes reklámok voltak már itt, pl. az Apple 1984-es  abszolút klasszikusa. Egyesek szerint ez a '84-es reklám indította el az igazi lavinát. A reklámot Ridley Scott rendezte és a kor forradalminak számító kompjúterét, az Apple Macintosh-t jelentette be. A reklám elsősorban az Orwell-féle 1984-re utal, a Big Brother szerepében az IBM-mel, amely a PC-k egyeduralkodója volt abban az időben.

Az idei reklámok itt találhatóak, igazi csemegék. (Elárulom, az én kedvencem a Coca-Cola GTA spoof.) A tietek?

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gametheory.blog.hu/api/trackback/id/tr1533727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

heavenscent · http://heavenscent.blogter.hu 2007.02.05. 19:47:23

Az enyim a kő, papír, ollós bud light. meg a neki is budja van. meg a majmos. meg az esküvős. a bud lightos reklámok :D
süti beállítások módosítása